joi, 30 iunie 2011

Manevra Ceausescu

***
Ce i-a mai ramas lui Traian Basescu in vederea pacalirii cetatenilor? Pai haideti sa vedem,pe scurt, care au fost mizele lui de-alungul ultimilor ani. Din punct de vedere economic a facut din Romania o tara fara productie economica, o piata de desfacere facila pentru toate cacarezele lumii.Coroborat cu o criza economica imposibil de controlat de catre un guvern inapt,am ajuns la statutul de semicolonie nedeclarata a UE si SUA.

In cea ce priveste cadrul politic, avem de-aface cu un sistem calibrat pe paradigma africana, un simulacru democratic in care presedintele isi formeaza majoritati artificiale prin incurajarea migratiei politice, dinspre partidele destinate rolului de opozitie catre cele pentru care sunt facute cartile guvernarii. Astfel avem acum in arcul guvernamental un partid pe care nu l-a votat nimeni, format exclusiv din arivisti, persoane santajabile sau fripturisti profesionisti.Ori aceasta nu este in nici un caz o democratie reala.

Ce carte nu fusese inca jucata de catre Traian Basescu la miza ei maxima? Ei da, ati ghicit, este vorba de nationalism. Precum inaintasul  sau din Scornicesti, Basescu a inceput sa vada in Rusia sacul de box de care are nevoie pentru a potoli setea melteanului de razbunari istorice. Si a inceput sa ii sicaneze pe rusi cu declaratii total contraproductive, care nu inseamna nimic la scara Istoriei. Ce uita dl. Basescu este faptul ca aceste derapaje se pot usor transforma in procente in plus la pretul gazului livrat Romaniei din Rusia. Pretul il vom plati noi, cetatenii de rand, atunci cand vine iarna.

Unde greseste totusi Basescu? Pai in primul rand el nu se gaseste in situatia lui Ceausescu, de maverick  al Occidentului in coasta Uniunii Sovietice. A ajus sa fie flituit de catre mai toate cancelariile occidentale, unde personalitatea lui grotesca a ajus sa deranjeze. Fara nici un punct de sprijin real in politica externa, fara nici cea mai neinsemnata concretizare a celebrei lui axe Washington - Londra - Bucuresti, Traian Basescu isi supraliciteaza pozitia in speranta obtinerii unui iluzorii majoritati antiruse. Insa problema reala a lui Traian Basescu este faptul ca deja suntem in 1989. Asa, prin martie. 11 martie, iar timpul nu mai are rabdare cu loserii Istoriei.


Capitanul de nava, blestemul Romaniei

***
Am citit in presa despre noile ineptii debitate de catre slavitul conducator in emisiunea lui Radu Moraru. Pentru mine nu reprezinta nici o surpriza faptul ca aceasta caricatura de presedinte nu retracteaza nimic din vorbele ofensatoare adresate Majestatii Sale. Nu. Omul este chiar convins de ideile pe care le propaga, crede cu ardoare ca Regele a gresit prin faptul ca nu a scos o mitraliera cu care sa impuste intreaga Armata Rosie din Romania. Eeee, ne spune in prealabil fratele presedintelui, dl. Mircea Basescu, alta ar fi fost situatia daca Traian ar fi fost rege in acel fatidic an 1947.

In interviul de la 10TV presedintele revine la laitmotivul fortei sale launtrice, a vointei de a conduce si de a fi ascultat, a unui cod pseudocavaleresc imposibil de inteles de catre muritorii de rand. Traian Basescu are ca singura argumentatie pentru comportamentul prezidential meseria pe care a practicat-o pana in 1989, respectiv cea de capitan de nava. In numele acesteia, el judeca poporul ca pe propriul sau echipaj. Ne-a spus acest lucru de multe ori, a repetat-o si aseara. Omul acesta are impresia ca orice situatie din viata, motivarea oricarei decizii de orice fel, poate fi pusa in directa corelatie cu meseria lui de marinar. Redau mai jos un fragment din ineptiile prezidentiale debitate aseara si va rog sa judecati dumneavoastra daca avem de-aface cu un om normal la cap sau cu unul care are grave probleme de raportare la functia pe care o ocupa.

Şi, mergând din nou spre meseria mea, un comandant de navă care sare primul în barca de salvare şi nu-l interesează de ce se întâmplă cu echipajul... puneţi-i dumneavoastră eticheta. O să vă mai spun un lucru: un comandant de navă , dacă pune nava pe uscat dintr-o eroare de navigaţie, niciodată nu va fi pedepsit. Niciodată. Un comandant care face o coliziune cu altă navă, se lovesc două nave, se găseşte vinovatul, dar nu-şi va pierde niciodată brevetul, pentru că accidentele pe mare se consideră voia lui Dumnezeu şi nu se judecă comandantul pentru accidentele pe mare decât dacă sunt băuţi sau nava nu este cu toate actele în regulă şi comandantul a plecat cu ele. Dar în meseria asta într-o singură situaţie îţi pierzi brevetul: dacă îţi părăseşti echipajul. Un şef de stat, un comandant de navă, sunt meserii în care nu se abandonează echipajul.

Nu exista nici o paralela intre situatiile intalnite de catre un comandant de vas pe mare si trairile unui sef de stat, fapt vizibil si in incompatibilitatea pregnanta dintre Traian Basescu si functia prezidentiala. Judecandu-l pe Suveran prin intermediul acestei chei, Traian Basescu se descalifica ab initio. Actualul presedinte al Romaniei are o mare problema in cea ce priveste backgroundul profesional. El nu realizeaza faptul ca meseria de capitan de vas nu il pune automat in postura de judecator suprem al natiunii. Nici pe departe. Cu siguranta ca a fi vaporean, in Constanta natala, insemna mult, prin prisma micilor afaceri ilegale care iti permiteau sa iti rotunjesti veniturile in vremea lui Nicolae Ceausescu. Pentru restul tarii insa, a fi navigator nu te pune intr-o situatie mai demna decat cea a unui factor postal, de exemplu.

Va aduceti aminte in 2009, in campania electorala prezidentiala, cu cata mandrie ii spunea lui Crin ca el oricand poate renunta la functia de presedinte de tara si sa plece pe mare? Are brevet, spunea el. Nu mai ai flota, ii raspundea Crin. Insa, pe langa absenta navelor din flota, imputabila ministrului Basescu, presedintele mai are o problema majora care nu il lasa sa iasa pe mare: alcoolismul. Daca o tara se pare ca poti sa o conduci lemn de beat, cu o nava exista cateva probleme deoarece exista o carma care trebuie sa o tii dreapta. Ori Basescu mai reuseste sa indrepte doar degetul mijlociu al romanilor, atunci cand se arata in multime..