duminică, 24 mai 2009

BMW si mitul conducatorului auto idiot

***


Fiind duminica, week-end si miros de mici cu aroma de bere ieftina, am sa parasesc pentru aceasta postare registrul comentariului politic in favoarea aprofundarii problemei conducatorilor auto inconstienti care sar direct de la Dacia 1300 la BMW seria 5. Opinia pe care o voi enunta mai jos apartine unui sofer amator care detine, din 2004 un autoturism BMW 520i din 2001. Deci...sunt subiectiv.

Citeam zilele trecute o statistica a Politiei Rutiere din Timis care spune ca, numai in luna mai a acestui an, din totalul accidentelor petrecute pe raza judetului, cea mai mare pondere intr-un clasament al marcilor auto implicate, o detin modelele constructorului german din Bavaria.

Stirea, preluata pe mai multe portale e-news din Banat, a determinat comentarii dure ale cititorilor la adresa posesorilor de BMW. Da, acesti domni si doamne care posteaza indignati pe marginea rezultatelor acestei statistici au dreptate. Pe jumatate! Pentru ca, da, exista multi idioti care sar direct de la un motor de 1.3 l de 65 de cai la un monstru de 180 de cai precum modelele de seria 5 de la BMW.

Acestia ar trebui blamati, pustii de 19 ani carora taticii le cumpara autoturisme pe care nu le pot stapani sau taranii care au adormit intr-o Dacie si s-au trezit la volanul unui BMW. Pana la urma este o chestiune de experienta si de educatie. De experienta, deoarece un om normal ar trebui sa stie faptul ca nu poti controla pe drumurile publice o asemenea masina daca in prealabil nu ai condus ceva asemanator. Spre exemplu, eu am condus inainte de BMW un Cielo (monstru de fiabilitate!) si un Ford Mondeo (proasta masina!) cu motor de 2 l. (TDCI) Deci, motor turbo. Trebuie sa existe o continuitate progresiva pana la a avea acces la un volan de BMW.

Educatia are rolul ei in evitarea dramelor provocate pe sosele de catre aceste autoturisme. Nu poti sa ii dai odraslei cheile de BMW cu ocazia majoratului. Poate sa epateze si altfel in fata femelelor. Copilului meu ii voi interzice cu desavarsire sa conduca o asemenea masina pana cand nu devine un artist al sofatului pe modele cu motorizare de 2l cu motricitate pe axa fata. Dar mi sunt muuuulti ani pana atunci!

Conducerea unui BMW seria 5 iti confera senzatii unice. Tractiunea pe axa spate este deosebita. Forta motorului este unica. Dar iti trebuie experienta pentru a conduce aceasta masina fara a pune in pericol viata celorlalti participanti la trafic. Acesta este adevarul din spatele statisticilor Politiei.