***
Romania este tara proiectelor incepute dar niciodata finalizate. De cincisprezece ani astept sa vad si eu o lucrare ampla de infrastructura, dusa de la A la Z. Dar se pare ca in aceasta viata nu o sa am sansa sa traiesc acest moment. Toate partidele politice care s-au perindat la putere in istoria noastra postdecembrista, au demarat proiecte insa nu am avut nici un ministru suficient de inteligent care sa continue lucrari incepute de predecesori. Romania are prea multe genii, prea multe individualitati care vin in fruntea ministerelor cu propriile lor idei de reforma, strategii alambicate, greu de urmat pana la capat. Din pacate aceasta tara duce o lipsa acuta de buni administratori, cei care sa se ingrijeasca de ducerea la bun sfarsit a unui proiect deja demarat.
Am avut Autostrada Soarelui, cu Adrian Nastase care a inaugurat-o de vreo doua-trei ori in 2003-2004. Acum avem Autostrada Transilvania, pe care caricatura asta de prim-ministru care raspunde la infamul nume Emil Boc, o tot inaugureaza de vreo doi ani, pe portiuni foarte mici. Azi retardatul nostru premier are programata o noua inaugurare. Nu mult, doar asa, vreo 10 kilometri, numai buni pentru ca agariciul sa pozeze in fata presei ca mare constructor. Personal nu inteleg cum un premier poate sa devina atat de penibil incat sa participe la darea in folosinta a catorva kilometri de autostrada. Stiti cati kilometri are asa-zisa autostrada Transilvania, in faza de proiect? 415km. Iar cretinul asta merge sa inaugureze 10 kilometrii.
Ma intreb totusi dl. Boc chiar nu are nici un consilier in preajma care sa ii sesizeze penibilul situatiei la care se expune? Imi este greu sa inteleg totusi cum un om (in general, nu neaparat politician) poate sa se complaca atat de tare in penibil. Ce ne facem d-le prim-ministru cu promisiunea ca in 2012 se va circula pe intreaga portiune a acestui proiect? Deocamdata aveti bifati cei 42 de kilometrii de anul trecut si cei 10 pe care ii veti inaugura azi. Oare in doi ani veti reusi sa dati gata 363 de km de autostrada, in conditiile in care finatarea proiectelor de infrastructura s-a redus drastic?
De cincisprezece ani inauguram doar iluzii. Cand se va face si in Romania o treaba adevarata, cu inceput si sfarsit?