joi, 20 martie 2014

Relatia Rusia - America si emascularea politicii externe americane

***
Categoric, de foarte multa vreme Statele Unite nu au mai dus o politica externa atat de lipsita de viziune! O spun cu regret, administratia Obama este de departe cea mai proasta posibila in aceste vremuri de criza mondiala.  Un om vesel, trendy la un moment-dat mai ales datorita asocierii imaginii sale cu vedetele din show-biz, Obama este total depasit de evenimentele mondiale care reaseaza frontiere si reseteaza jocul puterii globale. America, garantul unei lumi libere, nu mai impune acelasi respect cu care ne-am obisnuit in ultimele decenii.

In timpul campaniei electorale din 2012, candidatul republican Mitt Romney numea Rusia the United States number one geopolitical foe. Cu toate minusurile sale evidente, Romney a intuit corect cursul evenimetelor din politica mondiala, realizand faptul ca Rusia lui Putin va folosi orice prilej pentru a redobandi statura geopolitica a fostei Uniunii Sovietice. Iar timpul i-a dat dreptate intru-totul. Veselul democrat Obama - care in opinia mea nu este altceva decat un Mircea Geoana cu repartitie mai buna - l-a persiflat pe Romney, incercand sa duca discutia intr-o zona a amuzamentului facil. Governor Romney, I’m glad that you recognize that al-Qaida is a threat, because a few months ago when you were asked what’s the biggest geopolitical threat facing America, you said Russia, not al-Qaida. You said Russia … the 1980s, they’re now calling to ask for their foreign policy back because, you know, the Cold War’s been over for 20 years. 

Ar fi prea crud sa ne bucuram de idiotenia si obtuzitatea manifesta a actualului presedinte al Americii. Mai toti am inteles ca acest politician de tip hollywoodian va fi un dezastru pentru intreaga lume inca din momentul in care a enuntat in linii mari veritabila dezangajare a Statelor Unite din politica mondiala. Statele Unite a lasat un vid de putere pe care tari hraparete precum noua Rusie a lui Putin s-au grabit sa il umple. Provocarile la adresa Washingtonului vor continua tocmai pe fondul neasumarii unei pozitii ferme de catre administratia democrata.  Mitt Romney are perfecta dreptate atunci cand spune president Obama and Secretary of State Clinton traveled the world in pursuit of their promise to reset relations and to build friendships across the globe. Their failure has been painfully evident: It is hard to name even a single country that has more respect and admiration for America today than when President Obama took office, and now Russia is in Ukraine. Part of their failure, I submit, is due to their failure to act when action was possible, and needed.

America si-a pierdut stralucirea tocmai datorita unor politicieni stersi din punct de vedere al influentei globale dar foarte activi printre vedetele de la Hollywood. Acesta pare blestestemul Statelor Unite: hollywoodizarea politicii aduce in prim-plan nonvalorile politice. In fapt, intregul Occident pare a se afla sub zodia idioteniei politice. Uniunea Europeana este inexistenta ca voce unitara, toate pozitiile ei reale pivotand in jurul gazului rusesc. Desi foarte expusa din cauza dependentei energetice fata de Rusia, Germania lui Merkel pare a fi singura tara care isi respecta blazonul, desi nu semnatura unui cancelar german se gaseste pe tratatul de garantare al frontierelor ucrainene din 1994 ci cele ale reprezentantilor SUA, Rusiei si Marii Britanii.

Ce poate face Romania in acest context? Cel mult poate ramane fidela angajamentelor si principiilor la care a aderat la sfarsitul anilor '90. Si mai poate sa faca uitat angajamentul organizatiei NATO fata de tara noastra. Politica inteleapta ar fi o reinarmare progresiva si accesul treptat la tehnica militara de varf. Chiar si dobandirea mijloacelor extreme de descurajare poate deveni un obiectiv al politicii nationale de inzestrare. Ar trebui examinata si ideea reintroducerii serviciului militar obligatoriu deoarece acum avem doar un simulacru de armata nationala, buna doar de trimis la parada si, in parte, carne de tun in teatre de operatiuni din tari in care nu avem nici un interes strategic real. Vremea iluziilor, al ideii ca ne vor apara americanii, a trecut. Ori o vom face noi ori nu o va face nimeni!

Un comentariu:

  1. Numele meu este Lilian N. Aceasta este o zi foarte fericită din viața mea datorită ajutorului pe care mi l-a oferit Dr.saguru, ajutându-mă să-mi recuperez fostul soț cu magia și vraja lui de dragoste. Am fost căsătorit de 6 ani și a fost atât de îngrozitor pentru că soțul meu mă înșela cu adevărat și dorea să divorțeze, dar când am dat peste Dr. Saguru e-mail pe internet despre cum a ajutat atât de mulți oameni să-și recapete fostul și ajuta la repararea relatiei. și îi face pe oameni să fie fericiți în relația lor. I-am explicat situația mea și apoi i-am cerut ajutorul, dar spre surprinderea mea, mi-a spus că mă va ajuta cu cazul meu și iată că acum sărbătoresc pentru că soțul meu s-a schimbat total definitiv. Întotdeauna vrea să fie lângă mine și nu poate face nimic fără cadoul meu. Îmi place foarte mult căsnicia mea, ce sărbătoare grozavă. Voi continua să depun mărturie pe internet pentru că Dr. Saguru este cu adevărat un adevărat vrăjitor. AI NEVOIE DE AJUTOR ATUNCI CONTACTATI ACUM DOCTORUL SAGURU PRIN EMAIL: drsagurusolutions@gmail.com sau whatsapp +12098373537 El este singurul raspuns la problema ta si te face sa te simti fericit in relatia ta. și și el perfect în
    1 Vraja de IUBIRE
    2 CÂȘTIGĂ EX-ÎNAPOI
    3 FRUCLE PANTECULUI
    PROMOVARE 4 VRAJI
    5 PROTECȚIA VRAJILOR
    6 Vraja de afaceri
    7 Vraja de MUNCĂ BUNĂ
    8 Vraja de loterie și Vraja de caz de instanță

    RăspundețiȘtergere