sâmbătă, 20 iunie 2009

Scarba de politicienii actuali, premisa pentru cresterea extremistilor antisistem

***


Actuala stare de fapt, cu o partitura politica execrabil interpretata de catre politicienii zilei, cu o presa care si-a gasit sacul de box perfect in netotii care populeaza bancile Parlamentului, cu asteptarile tradate ale alegatorilor, toate acestea pot conduce catre o situatie exploziva.

Romanii nu mai au pe cine alege. In cei aproape douazeci de ani scursi de la momentul decembrie 1989 pe la Guvern au trecut toate fortele politice importante. Inclusiv PRM! Problema este ca mai toti acestia au dat cu batul in balta. Sau aceasta este senzatia lasata oamenilor de rand in absenta unei comunicari reale pe verticala. Poate ca au existat si momente in care politicienii au reusit sa se ridice la nivelul menirii lor dar acestea nu au fost relevate publicului larg.

Cum am spus comunicarea cu cetatenii este una lacunara. Politicienii - cu putine exceptii - dupa ce au fost alesi s-au baricadat intr-un turn de fildes lasand comunicarea pe mana presei. Presa romaneasca care este avida de senzational sau subjugata unor interese oculte. Politicienii care ajung in platourile unor emisiuni politice isi fac iluzii daca cred ca vor reusi sa spuna si altceva decat vrea moderatorul.

Romanii sunt dezamagiti. Slaba participare la vot este un prim simptom. Oamenii acestia pot deveni masa de manevra pentru exteremisti. Si cand spun extremisti nu ma refer la partidul d-lui Vadim Tudor. Nu. Vadim este controlabil. Plus ca si-a tocit dintii in douazeci de anii de politica.

Marele pericol il vom inregistra in momentul in care in politica romaneasca vor ajunge oameni noi cu discurs justitiar care nu au avut acces pana acum in cercul puterii. Sper sa ma insel si sa nu fie asa dar toate semnalele spre situatia aceasta converg.

3 comentarii:

  1. Hello Garcia,
    Fac parte dintre cei care nu au mai călcat pragul unei secţii de votare de ceva vreme (nici măcar primarul nu mă intereseaza, Ciuhandu e deja prea longeviv, bârfa de subsol nu mă interesează). Mda...voiam să-ţi spun că nu voi fi niciodată parte a masei de manevră. Nu votez pentru că n-am cu cine...deocamdată.
    On the other hand, l-am ascultat pe Antonescu la TVR azi. Parcă, parcă se aude altceva, nu cred că e pregătit pentru prezidenţiale, dar a mai crescut niţel. Am reţinut o frază care mi-a plăcut.

    "E mult mai uşor să înving în turul doi decât să ajung acolo"

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Amorphis

    Va contrasalut. Dumeavoastra faceti parte din acea categorie care nu participa la vot din lipsa de alternative serioase. Sunt ferm convins ca daca o sa apara un politician care sa convinga prin discurs si argumentatie atunci veti trece si pe la urne.

    Nu faceti parte din categoria la care faceam eu referire. Cei despre care vorbeam sunt cei care nu reusesc sa vada padurea din cauza uscaturilor care le obtureaza privelistea.

    D-voastra puteti banui ca dincolo de uscaturile din prim plan exista si multi copaci verzi. Cel putin eu asa vad situatia. Dincolo de smecherasii care fac politica pentru ca este trendy exista si oameni care stiu ce fac. Ar fi tragic daca nu ar fi asa.

    Da, Antonescu a inceput sa isi revina, sa realizeze faptul ca el nu este un analist politic care sa analizeze declaratiile aiuristice ale presedintelui cu "P" mic ci alternativa la manelistul care ocupa Cotroceniul. Mai bine mai tarziu decat niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Singura mea opţiune este cea liberală...numai că aştept vocea acestui partid ceva mai sonoră, mai explicită, să pună ceva în locul chestiei "Jos Băsescu". Presupun că faceţi parte din partid, am fost şi eu, dar în perioda oareşcum incipientă, numai că ceea ce am văzut acolo nu prea mi-a plăcut aşa că am abandonat. Nu prea am mult timp de aşteptat, doresc să votez convinsă că asta e ceea ce vreau, nu să votez pentru că nu-l vreau pe celălalt. Vă doresc o noapte, un week end ambele frumoase. Mulţumesc pentru răspunsurile la comentariile mele, nu mereu fericite.

    RăspundețiȘtergere